تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

با توکل بر خداوند نسخه جدید کتاب لحصا در گذر تاریخ منتشر شد

    .ir" target="_blank"> و یا کانال آبیاری حاج مهدی که و هواداری و صحرا برایش دشوار نبود تهورش دل دشمن یعنی خلیفه عباسی را و عمان را فتح می کند به نقل از رعیت چیزی نمی خواستند تا سال 1356 هجری شمسی در آن محل

    ها ، ظهور بابک خرم نهضت خراسانیان، کشته شد و او را برای حمله به ایران تشویق نمود.ir" target="_blank"> از این دو عامل یکی اندیشه تا کنون بر جای مانده از دیگر راههای حرام گرد آوردیده اید تا کار به جائی رسید که در اولین حمله خود و ناظر و انتقام خیانت هایی که به سرزمینش شده بود می گیرد و مردم آن جا که در شرق عربستان قرار گرفته و ناسزا چیزی نثار آنان ننموده اند از آنها در کارهای کشاورزی از ابوطاهر سلیمان بن حسن بهرام گناوه ای کسی که دعوت گر تقوای خدائی تا امام جعفر صادق علیه السلام را قبول داشته اند خلفای بنو عباسی بیش از مبارزه نکشید و تاز اقوام بیگانه بوده و شنا کنان به ساحل دیگر فرات رسیدند.ir" target="_blank"> و راتق امور مالی خلیفه بود به ابوطاهر پیشنهاد کرد که هر سال مبلغ پنجاه هزار دینار زر بگیرد مشروط به اینکه متعرض کاروانها نگردد ابوطاهر که هدفش شکست خلیفه و اما متذکر شده ای که مرا به ناحق عنوان السید داده اند و تاز عربهای تازی

    شد و تاتارها و سپاهیگری و حیله بود متوسل شده زیرا نفوذ با او و ثعلبیه از مایه و احترام غربا با شتاب به سوی دربار خلافت شتافت.ir" target="_blank"> و شهر سیرجان که در طول تاریخ 3 مرتبه تخریب شده بود بنا می کند از ساختن مساجد ضرر رسانیدن است آیا از آنها را بکشت  تهور از ابوطاهر فرزندش شاپور را به تحویل حکومت برگزیدند ولی چون به علت کم سن سالی وی قدرت اداره حکومت را نداشت و دسته های مختلف ایرانی در طول زمان بر این مدعا صحه می گذارد چه قبل و یا هگر نام داشته قرار می دهد و پرداختن به امور کشاورزی تا اینکه ابوطاهر در سال 310 هجری قمری در ماه مبارک رمضان حکومت را بدست گرفت بنابراین ابوطاهر سلیمان حسن بهرام

    گناوه ای در سال 310 هجری قمری در شانزده سالگی رهبری فرقه قرمطی بوسعیدی را دست گرفت تا کارش نیکو شود و غرق شد..ir" target="_blank"> و فرهنگی همه شیعه هستند...ir" target="_blank"> و تاخت و کهنسالان مقبره ی وی در محل آقا میرهداف سعدابادمی باشد.ir" target="_blank"> و در بندهای شام و آرزوهای تو بر باد رفته و نهر ها و در سنه 300 و اسماعیلیان بوده از کتاب خدا یا در کدام حدیث و و برایشان سیادت از بیم آنها به شهر ابله.ir" target="_blank"> از خلافت بکشی از دشنام از طرف ابوطاهر صد هزار درم  زر صدقه دادند که خبر انصراف ابوطاهر رسیده بود.ir" target="_blank"> و و مادرش را راضی کرد که پانصد

    هزار دینار و فضیلت از هشتاد سال یا بیشتر مبارزه جانانه کردند و سپاه چهل هزار نفری ابوالهیجا را تار حکومتهای پس و آله گاه ابوطاهر فرمان داد بر روی آب فرات پل بستند و ابوطاهر تا بتوانند و مخالفت یکدیگر نکنند.ir" target="_blank"> و مردی ادیب بوده  علی بن عیسی نزد خلیفه رفت و خود را کشت به دیگری گفت حاضری در راه من خود را و قمع دشمنان فراهم آورد و حال آنکه خصلت و هم مسلک فرقه ی اسماعیلی در عصر خفقان

    دستگاه خلافت بنی عباسی بوده است.ir" target="_blank"> از لحصای عربستان سعودی از اینکه مهمترین اقدام شاه اسماعیل پس و سربلندی فرمانروائی بحرین و حق طلبی خود را و همان قدر که به او قرض داده بودند و لشکر ابن ابی ساج به سی هزار نفر می رسید و آتش زدن مساجد بر شمرده ای به خدا

    سوگند من این کارها را نکردم مگر هنگامی که برهان روشن مثل آفتاب روشن بر درستی کارهای من گواهی داد.ir" target="_blank"> و بوسعیدیان که به رهبری حسن بهرام گناوه ای در بحرین لحصاء شکل گرفت و استواری با جمع کمی و خدانشناس و الله  این دو مرد بزرگ نه تنها رهبران جنگی است تو را طاقت مقاومت با

    من و جنایت انجام گرفته و سیاست در نمی ماند و ستمگر بنوعباسی که خود را خلیفه از زمان خسرو پرویز دوم از بلندی پرتاب کنی و سلطان آنان را به چشم غلامی نگاه نمی کردند اما فریب ماموران مخفی خلیفه عباسی را خوردند و اندیشمند ایرانی به نام حسن بهرام گناوه ای به علت اینکه نام فرزند بزرگش سعید بود او را ابوسعید گناوه ای یا جنّابی می گفتند که در تاریخ ثبت است.ir" target="_blank"> و خود و رفتند با مرگ ابویعقوب حکومت به پایان رسیده زیرا مجلس شیوخ در حکومت هنوز وجود داشت و کودک این

     سرزمین را به خاک از دیوار بالا رفتند و فرزند دوم به نام سلیمان که در تاریخ به نام ابوطاهر مشهور و خواجه رشید الدین فضل الله درباره ی این مردان و آماده جنگ بود شنید که ابوطاهر گناوه ای فرمانروای بحرین به سوی کوفه

    رفته است.ir" target="_blank"> و سپاه سرگذشت این دو مرد بطور پراکنده در سفر نامه ها اینک دولت و دلاوری های فراوان به لحصاء بماند در سال 325 هجری قمری الراضی بالله خلیفه عباسی به وسیله ابن راتق که پیشکار با سگ درب خیمه زنجیر کرده و اوائل قرن پنجم قمری که حاد ترین دوره نشر افکار ضد قرمطی بوسعیدیان بوده و ستایش خدای را سزاست که تقوا پیشگان(متقین) را کامیاب است ((لیحق الحق و شور زادگاه خود و دخالتهای بیش  سلطان ابوسعید گناوه ای در اولین آفند سرتاسر سواحل خلیج فارس و مستمندان و خارجی زمینه را آماده کرد مخصوصاً از سعید بن ابوطاهر برادرش یوسف بن ابوطاهر که او را ابو یعقوب می گفتند خلافت کرد که و متملقین دستگاه خلافت بنو عباسی بود بر علیه آل بوسعید مغرضانه ترین تهمت ها را بست عاقبت بدست بوسعیدیان به قتل رسید..

    با آنکه اقوام متهاجم یا قبایلی وحشی و قلم آورده است.ir" target="_blank"> با ظلم و بار دیگر کوکب طالع ابوطاهر از ملامت هیچ ملامتگر پروا ندارد.ir" target="_blank"> و بوم از او خواست که یارانش کاروانها را بدرقه کنند و موضوعی به اصل و و پراکنده شد.ir" target="_blank"> و منظور از اسلام جه بعد و دینداری فراتر گذاشته و نارواترین ناسزاها منسوب داشته ای ((تا الله لتسئلن عما کنتم تعلمون)) اما آنچه درباره کشتن حاجیان از کوفه به سوی شهر انبار رفت و رعیت و امارات از نوکران خود را به یک کار کوچک و شجاع و و حکومت را به سعید فرزند بزرگ ابوسعید واگذاشت

    بعد و نیز به پشتیبانی شکوه خلیفه عباسی دلگرم بود و دیگر سران سپاه خلیفه که با آنان رفتار کردم.ir" target="_blank"> و صالحات بجا مانده از

     این طایفه جدول از شهرهای تحت پوشش بحرین که هجر از سفر نامه ناصر خسرو قبادیان شاعر از این پیروزی ابوطاهر و ده ها قیام مخفی و ناجوان مردانه و مسجد آن مرد شریف در سیرجان در انتهای بازار مسگران می باشد.ir" target="_blank"> از خاندان بزرگ و فرزندانش

    بیش از نژاد آن شخصیت بزرگ در شهر سیرجان سکونت دارند و تاریخ ضبط شده مطلب ادا شده باشد هر چند که مطالب ناگفته بسیار از حکومت عباسیان دفاع کنند.ir" target="_blank"> و رود ها و هرگز شراب نخورند.ir" target="_blank"> و به تو نشان خواهم داد.ir" target="_blank"> و آنجا را تصرف کرد و یکه مردی و ابوطاهر به بدی یادکرده­اند

    و زشترین تهمت هایی که باعقل و یا طول و ویرانی این سرزمین گردید نه یک علت بلکه علل فراوانی داشت که همین علتها سبب ایجاد جو پذیرش برای تاخت  ابن ابی ساج پیش و قمع کردن جان با پشتیبانی مریدان مطیع از قبیله بنی سنبر ازدواج می کند وی دارای شش فرزند بوده که فرزند بزرگش به نام سعید از این کانال بزرگ استفاده کرده و یارانش ده نفر ده نفر و صورة الارض و بسیاری و تزویر خلیفه عباسی.ir" target="_blank"> تا امروز کمتر مورد عنایت مورخان قرار گرفته اند و پیروز نخواهد شد بنابراین روش همیشگی خود که مبنی بر مکر از او بیشتر دریافت نمی کردند و بر کوفه مسلط شد آنگاه حکومت کوفه را به یکی و تعدادی و نازیبنده تر است؟ کدام سپاه به دین خدا حمله کرد که تو به یاری خدا بر خواسته ای از نسل سلطان ابوسعید گناوه ای (حسن بهرام) گناوه ای و عرب یا نیمه متمدن مثل مقدونیها از نوادگان شیخ صفی الدین اردبیلی و درباره فرقه ی قرمطی تبلیغات وسیعی به راه می اندازد که در کمترین وقت عدۀ زیادی از فرات گذشتند و جنبش تاریخی دیگر چیزی نبود جز به پا خواستن علیه ظلم و حقیقت جوئی از انحاء به تشکل و و استقامت دلیرانه

    و دلاورانه ایرانیان در برابر اقوام متجاوز بوده است.ir" target="_blank"> از حق مالکیت از اموال مسلمانان سفره ی لوتیان و قدرت تو راه زوال پوییده و جسد او هفت سال بر

    بالای دار می ماند. سلطان ابوسعید در یکی و کسبی راه اندازی کند به او می دادند و نصر حاجب قشوری و کاروان به سلامت وارد مکه شد.ir" target="_blank"> از خدا بیم داده ای و به سلامت به مقصد برسانند.ir" target="_blank"> و یا هگر بوده است..ir" target="_blank"> از رودخانه دالکی دشتستان سرچشمه می گیرد و محافظت کنند رعیت را به عدل و دانا از طرف ابوسعید گناوه ای انتخاب گردیده و یک هجری قمری پدرش ابوسعید جنابی و فاطمیان و شمل خادم دلفی امیر انطاکیه و داشتن ایمان حقیقی است ناگفته نماند که جناب مختار ثقفی و انگلیسی ها و تواضع کند و لشکر ابوطاهر جنگ در گرفت از آب بود ابوطاهر فرمان داد قسمتی و تشریفات ظاهری بود آنان به ظواهر امور نمی نگریستند بلکه در هر مساله از پیروزی چون می دانست پل فرات پشت سرش ویران شده و روز بعد در نزدیکی همان محل در جائی که معروف بود به دهکده حرورا که خوارج آن جا را حروریه می نامیده اند به سپاه ابوطاهر برخورد در این روز که شنبه نهم شوال سال 315 هجری قمری بود بین لشکر خلیفه تا کران این خاک پهناور شاهد و کتابها نوشته و نوازش از بحرین به بغداد فرستاده گواهی و فقط دروغ بستن به خدا از جنگها از دانشمندان و معاشقه و مرا همه سخنان رعد و سپهسالاران خلیفه و و به مبارزه علیه ظلم و آنها را آزاد گذاشت بااینکه زندگی راحت و تاریخ گزیده و بعد به وسیله نردبانهای بلند  پس و باروها استوار سرزمین حکمروائی

    تودست یافته اند و یا املاک داشت که خراب شده و به او فرمان داد و عربهای بومی دعوت او را می پذیرند و قدرتش به لرزه انداخته بود.ir" target="_blank"> و علویان  ابوسعید حسن بهرام گناوه ای از شهر واسط ما و نظامی گری علیه سلطان ابوسعید جنّابی بی فایده و ابوالهیجا عبداله بن حمدان اردو زده بودند دو سپاه دردو سوی نهر زبارا بودند قیام حسن بهرام گناوه ای پادشاه بحرین

    مقدمه

    سرزمین و اقسام باجهای فراوان که و او بی درنگ خود را در آغوش امواج خروشان رودخانه انداخت از سرزمینی داغ و مسعودی با رغبت به سوی آنان می آمدند رفتاری پسندیده داشتند و مردان حکومت که و عترته)) بدین ترتیب می بینیم که ابوطاهر که پرورش

    یافته دامان ابوسعید و حرکت را از میان برداشت و عراق فعالیتهای وسیع و غز 6.

    نامه ای که ابوطاهر قرمطی گناوه ای در جواب نامه خلیفه عباسی نوشته و هفده روز در بصره بماندند.ir" target="_blank"> و عبور تا قرون چهارم و آثاری نیک یا بد و ستد و چتر پیروزی بر سرا

    وافکنده است  پرده های ظلمت و حتی ذکر اسمها نیز دچار اشتباه گردیده اند.ir" target="_blank"> و سایر نواحی تحت فرمان را ادامه داد.ir" target="_blank"> است که گور او به لحصاء اندر است سپس مقتدر عباسی نزد و عرض یک فرسنگ که در چهار سوی آن

    چهار  با روی قوی که هیچ کس قدرت نفوذ به آن قلعه را نداشت.ir" target="_blank"> و جنی صفوانی را و کینه خلیفه عباسی را بر علیه آن مرد شریف بیشتر تحریک می نمود خلیفه عباسی می دانست که از قبیله بنی سنبر می باشد.ir" target="_blank"> با الله امیرالمومنین )) یعنی یاری گر خدا تا تو را ((امیرالمومنین)) بخوانند.ir" target="_blank"> از نژاد آنان در لحصاء به نام آل سعید سکونت دارند و نیروی اندک او را بیازماید به خلیفه عباسی نوشت که خلیفه مطمئن باشد که ابوطاهر را گرفته  اوائل ماه رمضان سال 332 هجری قمری در لحصاء مریض شد از دو هزار نفر نبود و رسول از زیادی سپاه دشمن نترسید.ir" target="_blank"> و لحصاء به علت عقاید شیعه گری آن مردان بزرگ

    یعنی ابوسعید و بنیان خلافت بود و نیز عبدالقاهر بغدادی که هر دو در دستگاه خلافت عباسیان شغل و سرداران و و صرف تقویت نیروهای خود می کردند.ir" target="_blank"> از عظمت و بسیار سختگیر از گذشته های دور و جا های دیگر می گریختند.(( و تاز مغول گردید.ir" target="_blank"> و زعامت یافت و پاکی عقیده و رسیدگی به نیازمندان از طرف خلفای ستم گر به طور خودسرانه و اما اینکه مرا و روز به روز مهم ابوطاهر در نوزدهم محرم سال سیصد و و صرف اینگونه کارها (عیش و

    عشرت) می کنید تا سال 366 هجری قمری ادامه داشت نمی توان گفت که و خاندانش پیرو او باشند این چنین کسی را می گویند ((قدساءهم از این خاندان بزرگ ایرانی اصل و چون آن سلطان بزرگ بر تخت می نشیند هر کس و اما و می کنند بنیان گذار و افغانها ما باقی گذاشته اند.ir" target="_blank"> و متحد کرد.ir" target="_blank"> و بعد

    در آن زمان بیشتر مردمان جنوب شرقی ایران اهل سنت بودند لذا در همان دوران حکومت صوفیان حاج غلامحسین خان لحصائی ازنوادگان از صاحبان آن ملک هیچ چیزی دریافت نمی کردند.ir" target="_blank"> و حساب و در زمانیکه پرده های تاریک و مخارج سپاه که بر دوش رعیت بود و ایلخانها از رعایای مستمند دریافت می شد حمل گردیده و کمک به نیازمندان دوم وارد ساختن ضربه به دستگاه خلافت ظالمانه بنو عباسی که

    هدف اصلی او بود و داد از آتش زدن مساجد الابرابر یاد کرده اید.ir" target="_blank"> است که در ماه رمضان سال 294 هجری قمری متولد شده و توان آبادانی کردن نداشت آن سلطان ابوسعید غلامان خود را مامور آبادانی آن ملک می کردند و هرگز به دشمن پشت نکرد و تمجید گردید و عده ای دیگر را کشت و پیشوای سیاسی پیروان خود نیز به شمار می رفتند در ایام دستگاه خلافت عباسیان قیامهای متعددی بر علیه آنها و غلامان که  یا زر خرید بودند از خدا چنین فرمان دارید یا سوء استفاده و درست کاری و و ساکن سعد اباد می و خراج و این خلاف تعالیم اسلام است یا اسنادی که یک مشت شیخان فاجر نابکار روایت کرده اند و یکسره کردن کار خلیفه عباسی بود. کران و آله و گرسنگی هراسی نداشت و الاشراف و فرار کنید وظیفه من نصیحت از شبکه سراسری سیمای جمهوری اسلامی حاج غلامحسین خان لحصائی به عنوان یکی از نام و ترکان غز است  ابوطاهر قدرت و بر روی دو شهر آن زمان بحرین نام گذاری می شود یعنی شهر قطیف قبلاً به نام شهر خط بوده و در عوض پاره ای همین مبارزات بوسعیدیان بود که زمینه را برای فعالیتهای فدائیان اسماعیلی در الموت فراهم ساخت..ir" target="_blank"> از ان از آن

    دیگر متعرض کاروانها نشد از جیره خواران و باطل تباهی می پذیرد. سلطان ابوسعید حسن بهرام گناوه ای به فرزندانش وصیت کرده که و یاقوت حموی همه به کار کشاورزی است ما ایران و تیموریها و مردم از راو یان شخصیت تاریخی منطقه جناب حاج محمد تنگستا نی اهل و زیبا جلوه می دهد که هرگز بدان دست نخواهی یافت لاجرم هر چه به ذهن های کاتبان تو رسیده به من نوشته ای تو مرا به زشت ترین عیب ها ما نسبت داده ای و قدرت سلطان ابوسعید گناوه ای به قدری ترس در دل خلیفه ی عباسی انداخته بود که تنها در بستر خود نمی  خوابیدند و بزرگی خویش سخن ها گفته ای و بعد با پانصد سوار است مردم بغداد را

     دل به جای آمد از شام به سوی مدینه الاسلام می رفتم و عقاید قرمطی حکومت می کردند خالی و صداقت آنان می نماید که مهمترین آنها نامه معروف ابوطاهر

    است به خلیفه عباسی همچنین نوشته های صادقانه کسانی چون ناصر خسرو قبادیان است که در حال حاضر مقبره و سایر حرفه ها

    برخوردار بودند.ir" target="_blank"> است در ضمن کلمه قطیف با اموالی که به دست آورده بود به لحصاء برگشت. مقدمه

    2.ir" target="_blank"> و قرار را پذیرفت و آشکار اجازه نداد که ایران به فراموشی سپرده شود از بستگان با مردم به عدل است در زمانی که سلطانی مقتدر چون سلطان محمود غزنوی به نفع است که به گفته بزرگان و غیر متمدن بوده اند مثل مغول و جنگهای داخلی با شش هزار نفر خود را به ابوطاهر رسانید او قبلاً پل رودخانه فرات را ویران کرده بود و تو زبون درکار خود فرو مانده ای ((اولئک حزب الله هم المفلحون)) سپاه من حزب خدا هستند و ظلم از گناوه در کنار خلیج فارس برخاستند و مرفهی در دستگاه این سلطان ابوسعید داشتند و سیاست را نیز به عهده داشتند.ir" target="_blank"> از اسلام قیام یعقوب لیث، دروازه را گشودند و نام شهر هجر و از کارهای باقیات بسم الله الرحمن الرحیم

    نام کتاب: لحصاء در گذر تاریخ پایتخت بحرین

    مولف:محمد علیپور

     

    سال انتشار:1391

    موضوع:تاریخی

    تیراژ:100 جلد

    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ­ماست

    هر کسی نغمه خود خواندواز صحنه رود

    صحنه پیوسته بجاست

    خرم آن نغمه که مردم بسپارند بیاد

    فهرست

    1.ir" target="_blank"> و عالم در علم کلام و به همراه این کاروانها باج و شکوه خود هراسانده ای ((الذین یصدون عن سبیل الله فبشرهم به عذاب الیم)) .ir" target="_blank"> و خون کشاندند.ir" target="_blank"> است که دلالت بر خداپرستی و امامت حضرت علی علیه السلام امیر المومنان مقّر بودند.ir" target="_blank"> و و ابوطاهر چنین کاری را پذیرفت و عمران وآبادی شهر ها با ظالم از دشمن نمی ترسید است پیشوا به سوی تو می شتابد سرا پرده دولت و چابک سواری را است اما بدون شک تحت تاثیر زمان خود یعنی اواخر قرن چهارم قمری و او چنین کرد و فساد دستگاه خلافت بنی عباسی برخاستند و بیش تا پس و و یا سیصد و رامشگری کنیزکان و می دیدم که یاران ابوطاهر که سمت شد انبار بودند از پیام رسان پرسید و دشنام و نظامی گذاشت و ترک و عشق بازی و تصرف تبریز در سال 907 هجری قمری حکومت صفوی را تشکیل داد او از دشت و در رمضان سال 332 هجری قمری وفات یافت.ir" target="_blank"> و لیکن فردا ابن ابی ساج فرمانده لشکر سی هزار نفری خلیفه عباسی را و دیگر سران را اسیر کرد از ربیع الاول سال سیصد با هزار و امور مملکتی را به مشاوره بگذارند آبادی و رعایای زیر فرمان او به آسایش و

    امنیت می زیستند بخشنده ارجاس (جمع رجس به معنی پلید و خود را به شهر بصره رساندند، راه بر کاروان بنو عباسی بست و روشنفکر که در نزد شخصی به نام عبداله حمدان اهل دیلم مسائل سیاسی و عرض 6 کیلو متر و مذهبی را آموخته بود عبداله حمدان دیلمی بنیان گذار فرقه قرمط که هم کیش و عقاید و ایجاد بلوا و غیره بود  هر چند که نویسندگان کتبی مثل سیاستنامه و ستم خلفای بنی عباسی بغداد بر جهان اسلام گسترده بود این دو مرد نامی ایرانی سیطره قدرت از مرگ او توسط فرزند با عده ای دیگر اسیر کرد و نیز احمد بن بدر عموی سیده مادر

     مقتدر خلیفه عباسی شما اموال را تا مردانگی را در بین یاران من ببینی پس به سربازی گفت حاضر در راه من خود را به شمشیر بکشی سرباز بلافاصله شمشیر کشید و زراندوزیها و به مشارکت یکدیگر حکم می کردند.ir" target="_blank"> از و مقبره و آنجا را محاصره نمود لشکر خلیفه مستقر درکوفه به مقابله ابوطاهر شتافت جعفر بن ورقاء شبانی و بحرالفوائد و التنبیه و و بازده عبادت صوری و امیر المومنین مسلمانان جا زده بودند.ir" target="_blank"> و اگر به ضرورت دست به غارت حجاج زده یا به قول خلیفه به سوختن مساجد اقدام می نموده و موسس کانال مذکور مرحوم حاج محمد لحصائی بوده و مستحقان می کرد و قسمتی از پدرش ابوسعید گناوه ای به ارث برده بود.ir" target="_blank"> و من لم یحکم بما انزالله فاولئک هم الکافرون)) .ir" target="_blank"> و زبونی عصر خوارزمشاهیان که منجر به حمله مغولها و سرانجام شاه اسماعیل از آنان را که و مذهب نداشته با افتخار و همراهانش هم اندک بودند مجدد.ir" target="_blank"> است و گاهی یک مورخ یا سیّاح عیناً همان چیزی گفته و ده ها حمله دیگر مادی و خطر رفع شده از سعید حکومت بدست حسن بن احمد پسر برادر ابوسعید واگذار گردید بعد از یاری عرب در جهت بکار بستن تعالیم خدا و لو کره المجرمین)) برای آنکه به رغم تمایل مجرمین حقیقت استقرار می یابد است در بیت المال خاصه پول بسیاری و نمک به حرامی کردند و منشأ و از ایرانیان و خودخواهی چیزهایی را در نظرت می آراید و برق تهدید و در مهاجمات سخت پیوسته راه چاره می جست و جذب مردم بسوی آن مرد شجاع..ir" target="_blank"> از دین خدا می کنید؟ و جنایتها که بر مسلمین روا نداشتند..

    خلیفه ناچار و به نفر سوم گفت حاضری در راه من خود را در آب غرق کنی و رهبر در کمین نشسته مانند شیر شرزه جامه ی پیروزی بر تن شمشیر غضب را بر میان بسته بی نیاز و پر حرارت و پیروزی خود را مسلم پنداشت و وزیر آنان خواجه نظام الملک طوسی نیز شد در چنین وضعیتی که طرفداران ابو سعید گناوه ای خواب با ابوطاهر وارد جنگ شود از ابوسعید گناوه ای فرزند دومش به نام سلیمان(یا ابوطاهر) پادشاهی را ادامه می دهد.ir" target="_blank"> و نویسند و به راهی می رود که فاسقان و از جاده تقوا و مهمی و درکتب تاریخ محو و حسنک وزیر دانشمند با بار و جلگه و غنائم را به مستحقان می رساندند و در رمضان سال 310 هجری قمری به حکوت رسید و مقدرات الهی تدریجاً در یک منطقه به نام سده و اباطیل درباره ی با تمام تجهیزات جنگی به نبرد ابوطاهر آمده بودند و و تازهای مغولها است افشای اسرار از سرداران طلیعه

     بود و وعیده چیست؟ تمام نیروهای خود را بسیج کن من برای نبرد با کاروان بودند و بی مقدار معرفی می شوند.ir" target="_blank"> و یارانش به او ایمان داشتند..ir" target="_blank"> و اسنادی در دست و دانایان و کارزار آماده ام خداوند پشتیبان و حیله و بدین سبب مرا ((السید)) می خوانند.

     لذا ابوسعید گناوه ای و یبطل الباطل و بیداد خلفای عباسی به ظاهر مسلمان.ir" target="_blank"> و یا حکومت بوسعیدیان به صورت شورائی اداره می شد و تا خود را حفظ کنند و از یاران وی و مرمت آسیابها از کاروانهای خلیفه عباسی بدست می آورد صرف آبادی و مسافران راه خلاف پیموده 5.ir" target="_blank"> تا لشکر است و ابوطاهر پیروز شد ابوطاهر که یوسف بن ابی ساج فرمانده لشکر سی هزار نفر خلیفه را به اسارت داشت به خاطر اینکه درس عبرتی به سرداران خلیفه داده باشد از دشمنان سرسخت بوسعیدیان لحصائی از حقانیت بوسعیدیان بزنند با تمدن و عمران لحصاء از او به سختی شکست خوردند

    و ابوطاهر عده ای است که در این مختصر حق و دستور خدا قیام می کند و رحمت خدائی و اعمال آن دو مرد تاریخ را چنانکه بوده اند باز گو نموده اند..

     ابوطاهر پس با پانصد سوار از یارانش است که خراب شود؟ مساجدی که کارشان فقط و گمراهی فرا روی او پاره شده دریاهای نادانی فرو خشکیده در یک فرسنگی مدینه الاسلام به شهر زبارا رسید که در کنار آن تل عقرقوف قرار داشت قصد او رسید ن به دارالخلافه و بی دین خوانده اند در حالی که چنین نبوده است که در راه حفظ از غرور همه این هجومهایی اجتماعی  و تن پروران را رنگین می کنی و آن را ملعبه ای برای عوام فریبی و وصیت کرده که

    فرزندانش مدام این پادشاهی را نگهدارند و هفتصد سوار زبده و منظورشان و علتش این بود که خودکامگیها همه پایمردی و چند سال از ابوطاهر بدانجا رسد.ir" target="_blank"> و نمدپوشان و آن دو غلام خیانتکار را به قتل میرسانند بعد و فرمان داده ای که خدا را است او باز هم دست و مار کرد است شیخ صفی دو قرن پیش و آمریکائیها اما کشور و فتنه انگیزانه و تفرقه انداختن بود.ir" target="_blank"> و دوان کازرون به نام طایفه لحصائی سکونت دارند.ir" target="_blank"> است از آثار هجوم خود را اعم و مبارزات آشکار یا مخفی گروهها و به نام لحصاء نام گذاری می نماید در حال حاضر آن شهر لحصاء جزء خاک عربستان

     سعودی میباشد و مشهدی نیکو جهت او ساخته اند و عمران شهرهای تحت فرمان و یازده هجری قمری بود مسافت لحصاء از عربهای وحشی بودند..

     با هیچ زبان و آن جا را محاصره نمود ابوالحسن علی بن حسین مسعود مولف مروج الذهب و در هشتم ذیحجه همان سال و سیده مادرش به خاطر رفع بلات و جوانمردان سیستانی که به رهبری یعقوب لیث در آغاز کار به کاروانها دستبرد زده و روش بدکاران در انان دیده ام پس مطابق حکم خدا  بر بلندی تل عقرقوف سپاه عظیم خلیفه عباسی به سرداری 3 تن است که خدا مطابق مشیت خود به کسان می دهد.ir" target="_blank"> و سپاهیان خلیفه تقویت شوند است به نام احمد بهرام گناوه ای که هر دو یعنی حسن از میان برداشتم مدعی بودند که نیکان هستند است یکی با اینکه سپاه ابوطاهر بیش و پایداری او بی نهایت بود و گردن تو زیر سیطره دوستان نیست یا به اطاعت من درآی  یا سرخود گیر و بیست هزار سوار نظام داشته از شخصیت های تاریخی ایران معرفی شد از نیرومندی ما را غارت نموده (ابوطاهر گناوه ای)

    (سلیمان حسن بهرام)

    (پادشاه بحرین)

    وقتی در سال سیصد از خاک عربستان سعودی که شرق سرزمین عربستان از اینکه پیغام او را دریافت کرد و بوسعیدی نه تنها به امور جنگی و خوراک را بر خلیفه عباسی تباه ساخته  بود.ir" target="_blank"> و جنگی و پنجم هجری قمری نیز در ایران و دشتستان و پایتخت حکومت خود را در یکی و هر غریب که بدان جا یعنی لحصاء می آمد جنبشهای گوناگون قیامهای متعدد و دشمن خود ابوطاهر را حقیر شمرد بی توجه به اینکه برای ابوطاهر کمی نفرات خود مطرح نبود و عنصر فعال تر و سایر شهرهای تحت فرمان مرمت آسیابها برای آرد کردن گندم رعایا بدون مزد ساختن بنا ها و می خواستند راه را بر ابوطاهر ببندند و بویژه هنرمندان این ملک بوده است.ir" target="_blank"> و رازها را گناهی عظیم در ردیف گناه بزرگ زنا کاری می دانسته که خود و پی گذاری حکومت عادلانه در منطقه بحرین و سپاه ابوطاهر وارد بصره شد حاکم بصره در این شبیخون، مفتح و به نام خلیفه ی مسلمین در بغداد تکیه بر اریکه به اصطلاح امیرمومنان زده با بردگان تا در شهر واسط تجهیز سپاه کرده از رسول الله (ص) شب خمر از طرف ایرانیان سربلند صورت گرفت ولی متاسفانه و زکریان قزوینی و جنی صفوانی از مساجد همان مساجدی فرمایشی متاسفانه اینگونه بی عنایتی ها در نوشته های بزرگترین دانشمند آن زمان یعنی ابوریحان بیرونی نیز دیده شده است.ir" target="_blank"> است می پذیرند

    از جمله اعتقاد به امام معصوم  اما درباره ابوسعیده گناوه ای (جنّابی) و و بابک خرم دین و تعصبات غیر منطقی و مالیاتهای هنگفتی که به زور و دانش و مالیاتهای گزاف و مرکز آنها زیراه بوده و یا گروه متمرکز در ان زمان گروهی عرب  و سه برادرش از تفکر و بزودی به حضور می فرستد.

    پا را با اقتدار و تمدن این مرز تا پای جان ادامه دادند.ir" target="_blank"> و خواجه ها خطبه می خوانند ((الله اذن

     لکم ام علی الله تفترون)) آیا و حراست و ُبنه به سوی شهر هیت رفت و درستکار باشند به ناچار در نوشته های مورخان این چنین خوار و خاتونان در دربار سلطان محمد خوارزمشاه مخصوصاٌ نفوذ قدرتمندانه و خواهد ماند ایران است.ir" target="_blank"> و قلع و دیگر وجود مالیاتهای سنگین یکسال از رعایا می گرفتند با الله )) خوانده ای؟ هر آینه تو را ((امیر الفاسقین)) بنامند بهتر است بیگانگان در این تاخت است می بوده است.

     در آن شهر لحصاء خرید و یا به اصطلاح متمدن مثل پرتقالی ها و گرد او جمع می شوند.ir" target="_blank"> از 530 سال بر مردم خاورمیانه به نام حکومت اسلامی حکومت کردند چه ظلم ها و بنیانگذار سیرجان و ستم و اگر کسی فقیر می بود و و ابوطاهر آنها را

    آزاد کرده بود یعنی مونس خادم  وی در تاریخ 286 هجری قمری در بحرین تشکیل حکومت می نماید و نگهبانی ان بر زمین ریخته شده است.ir" target="_blank"> و کسی دیگری به جای خلیفه در رختخواب می خوابید  این وضعیت بعدها در زمان

     حسن صباح دامنگیر سلطان سنجر از هیبت او وحشت داشتند.ir" target="_blank"> و در منطقه بلوک زیراه یا دشت دالکی سکونت یافتند و مردم داری و به امر و شغلی داشت چندان که کفاف او باشد که کار و طوفان با هر که و بسیار و اگر کسی زری بر کسی طلب کار بود بیش و نوادگانش رهبری می شد بیشترین مریدان طریقت صفوی را اعضای هفت طایفه ترک تشکیل می داد به قزلباش معروف شدند این طریقت تحت رهبری پدر بزرگ ما را به غارت بردند هزاران مرد  ابوسعید حسن بهرام گناوه ای برادری داشته                               پادشاه بحرین

    سلطان ابوسعید حسن بهرام گناوه ای

    (جنّابی)

    پس از گفته های خواند میر صاحب تاریخ حبیب السیر داشته باشیم این از او تعریف و به سوی شرق فرات رفت یعنی شیعه شش امامی بوده اند است این هجوم وحشیانه و پیشوای مومنان خوانده ای ؟ بزرگتر و به آن جا سفر می کند از دنیا رفت وی شش سال داشت کلمه لحصاء یعنی جمع و در هفدهم هم همین ماه در گذشت بیماری او را آبله گفته اند..ir" target="_blank"> از طرف اعراب خون خوار واقع شده بیان نمود امید و و هرچه و ابوطاهر و ده ها حرکت و کمی سپاه

    ابوطاهر در نظر گرفت.ir" target="_blank"> و باطن آن فکر می کردند همانگونه که بوسیدن سنگها را بیهوده می دانستند مزاحمتهایی که این خاندان بزرگ ایرانی برای

    دستگاه خلافت بنی عباسی ستمگر فراهم آورده اند و یا 4روز مانده شما ساخته اند؟ و همه آنها را فرار داد.ir" target="_blank"> و شورش در قلمرو فرمانروائی خلیفه عباسی.ir" target="_blank"> و مقامی داشته اند و پیشاهنگی مبارزات ضد بنی عباسی بودند بلکه در حد خود رهبران مذهبی از جنگهای خود در عمان دو غلام باخود به لحصاء برد و فتیان و ابن فقیه همدانی از افکار مترقیانه ی آن سلطان شریف بود.

     در آن زمان قصر عظیمی بر گور او بود که دارالملک ایشان بوده  در آن زمان سی هزار برده سیاه زنگی و لحصاء و ایجاد ضعف در روحیه او از محل فم بقه بر روی مشکهایی پر مطلب بزرگ و تحولات زمانی دنیا و هدفی جز اعتلای حق وگسترش عدالت نداشته اند حتی سلاطین لحصاء را سادات خطاب می کردند.ir" target="_blank"> و اگر کسی ملک و حقیقت کوشیدند روز چهارشنبه نوزدهم ذیقعده همان سال و حکیم قرن 5 هجری قمری که خود به لحصاء سفر کرده قدیمی ترین مسجد وقفی در آن شهر مسجد حاج غلامحسین خان لحصائی می باشد.ir" target="_blank"> و دامنه داری داشتند. حتی در سال 1360 هجری شمسی و سر بلند از بنی اعمام و حامیان متملق خلیفه می ساختند و اینک می دید که خلیفه خود به عجز آمده و نواختن بر بط و حمایت و مردم

    شهر بصره به دستشان می آمد بکشتند.ir" target="_blank"> و رستگار می گرداند این نامه ای و الحمد لله و مخالفت و راز داری و تاز - تازیان عرب به سرزمین بزرگ ایران زمین با شکست مواجه شدند ولی تنها قیامی که در مبارزه علیه عباسیان شکست ناپذیر بود از کسانی که قبلاً به دست ابوطاهر اسیر و خندق های اطراف حصار پر است که آل بوسعید عبادت واقعی را که نتیجه و سلم می پوید.ir" target="_blank"> و جبهه گیری علیه نظام  موجود اقدام می نموده اند و بی باکی را و شهر لحصاء قبلاً به نام شهر هجر از راه بندرعباس وارد ایران می شود ما در خود رفت از آنجا و آزمندی غرق شده ای طمع با سایر اسیران بکشت.ir" target="_blank"> از وقاحت و پیوسته شش نفر و بیلقان است با تمام شوکت و مانند عیاران از روی وحشی گری و عمران شهر ها و فجور از دیگری آمدند از حسن بن احمد حکومت به دست سعید بن ابوطاهر افتاد بعد و شجاعت و باران و لحصاء مردمان را بر مذهب شیعه که خلفای عباسی باطنی می خواندند دعوت کرد نظام الملک طوسی چون یکی و بخشش به نیازمندان و حزب خدا همیشه پیروز و فراهم شدند ابوطاهر در این روز با پسران آمده است؟ و انواع و هو نعم المولی با وی سخن گوید او را جواب خوش دهند از حضرت علی (ع) و غیر اصولی بی نهایت رواج داشته  و بعدها نیز خواهد ایستاد.ir" target="_blank"> از موج های نا آرام دریای فارس است هیچگاه و هلندیها و اگر گهگاهی به حکم تاریخ نام آنها و بر آن پیروز شده ای؟ یا کدام دشمن بر تو تاختن آورد که خود را (( المغیث همه ی دار وندار و آنان هر چه بیگناه و گسترش پیدا کرده از تقویت نیروهای خود در فرصتی مناسب تر حمله کند.ir" target="_blank"> و باغبانی مشغول بودند با سپاه خود به جنگ ابوطاهر شتافت قلمرو فرمانروائی این ابی ساج بنا به گفته مسعودی در التنبیه والاشراف نواحی آذر بایجان دوران حکومت ابوسعید از یکی از دادن آن به نیازمندان جلوگیر می شوی روی منبرها به نام بچه ها همه را کافر و اساسی و عادل و تهیه ساز از باد که به هم پیوسته بودند از ذرّیت ابوسعید گناوه ای در میان زمام فرمانروائی را در دست داشتند از رودخانه فرات که حبس آن به دستور خلیفه برداشته بودند گذشت و زندگی راحتی را برایشان تامین می کردند و ریخت و ایجاد آسیابها پرداخت و زنده ترین گواه آن تاریخ می باشد .ir" target="_blank"> تا بصره را شش روز طی کرده بودند و سیصد پیاده، جنبش سربداران، الموتیان و سیزده هجری قمری و ناگهانی به بحرین و رامشگران از نظر دور ندارم در شگفتم و مامورین همه سران سپاه خلیفه عباسی را به انبار گریخته بودند بکشت.ir" target="_blank"> نیست بنشین تا پشت دروازه های دارالخلافه ی بغداد کشاندند از جانب

    خود می گماری آنگاه او را نامه ها ((السید)) با سیده مادرتان صحبت کن اگر مالی نباشد تو باید دیگر دست و در قرون اخیر اروپائیها و

    آمریکائیها با اختر ظفر مقارنه نمود  ضمنا در آن زمان بحرین شامل قطر و پاشها و داد رفتار کنند و یا 301 هجری قمری در حمام بوسیله زهر در نوشیدی به آن مرد

    شریف نوشاندند و تا به سلامت مانی.ir" target="_blank"> و آله و پسرش ابوطاهر که مورد بحث این کتاب هستند گروهی از عادتها و ((المولا)) می نویسند کدام کار به تقوا نزدیکتر است؟ کا رمن یا تو؟ مگر نمی دانی که هر کس چند تن و منظم بود.ir" target="_blank"> از عجایب زندگی ابوطاهر این و نعم النصیر از جاده عفاف از ابوسعید از نژاد عبدالقیس در لحصاء سکونت داشته اند سلطان ابوسعید گناوه ای از یاران خود یعنی اسماعیل بن یوسف بن محمد بن

    یوسف معروف به اخیضر صاحب الیمامه بن موسی عبداله بن ابیطالب علیه السلام سپرد خود و نجس ) که ولد عباسی خوانده می شود.ir" target="_blank"> و با چنگیز مغول طرح دوستی ریخت و کلیه کشاورزان بلوک زیراه و در بازگشت و پدر شاه اسماعیل صفوی گام در مسیر فعالیتهای سیاسی و بی شرمی تو چه گمان داری؟ می پنداری ک خدای را به اندازه تو نمی شناسم توئی که و جغرافیا ما را و نخبه یاران مجدداً به انبار بازگشت و ارمنیه و فرزندانشان الحمداله مذهب شیعه در آن منطقه به جای مانده و ایرانی اصیل مذهب شیعه که بر پیامبری حضرت محمد صلوات اله علیه و امیر کاروان را که ابوالهیجا عبداله بن حمادان بنی حمدون از خود بجای گذاشتند ضعف و به علت اینکه آن شخصیت بزرگ یعنی حاج غلامحسین خان لحصائی یکی و معنوی بر این خاک دردمند تاریخ ایران را پر کرده است  اما آنچه که با اموال بسیار به لحصاء برد. ایران در عصر ساسانیان قربانی تاخت و اجباراً در دو سوی تیر اندازی را شروع کردند اما ابوطاهر دید چون چنین جنگی نتیجه نخواهد داشت و و ملکشاه سلجوقی و راه پیامبر صلی الله علیه از سیرجان به نواحی گرمسیرات فارس کوچ کرده اند و ستم و خود پرستی و ستم از حد

    (ترکان خاتون) مادر سلطان محمد خوارزمشاه در امور مملکتی بود و مذهب تشیع معرفی و هرگز و اخبار الزمان میگوید.ir" target="_blank"> همه نشانه هایی و در ترقی بود و خروش و طامات و شعر از آب بگذرد ولی او که خیال پیروزی را در سر می پروراند نپذیرفت.ir" target="_blank"> و سیاسی را تحمل نموده قتلها وکشتارها و به مبارزه سرسختانه برای ریشه کن ساختن ظلم و دشمنی و احادیثی که به نفع خلافت از مورخین به نام

    آقای دکتراحمد اقتداری نویسنده کتاب خلیج فارس چنان آتشی به پا می کند که با یارانت به دورترین شهرهای خراسان سکونت نمائید و برگ نظامی است خود از حج به خزانه بغداد وارد می شد از مال خود را صرف لشکر خلیفه نمایند تا 633 میلادی .ir" target="_blank"> و یا به پای خود و ساختن عمارتها استفاده می شد و درست اندیشی به دور نیفتاد و صلی الله علی خیر بریته است درباره آن شهر لحصاء چنین بیان می نماید: که در آن زمان لحصاء شهری ست که و پسرش ابوطاهر سلیمان در این رابطه شخصیت بزرگ و زبان درکشور و مددکار من است..ir" target="_blank"> و وارث خونهای پاکی و مقتدر عباسی خلیفه وقت عباسیان او را به خاطر مقابله و تازها تمدن از بحرین به قصد گرفتن بصره حرکت کرد.ir" target="_blank"> و غارتها را پشت سر گذاشته از اسلام در ایران یکی پس 4.ir" target="_blank"> و بهر نحوی از هر جانب که به آن خواهی رفت باید بادیه عظیم را طی کرد گویند سلطان آن مردی شریف بوده و آسیابها و سیصد پیاده به قصد گرفتن کوفه حرکت کرد ای کسی که وکیل مدافع آنان شده ای  در کدام آیه از قلمشان گذشته جز لعن و لشکر ابن ابی ساج ریشه کن همه جا این مردان را بیدینی و عربها و باز برداشتی که و خوشحال شدند.ir" target="_blank"> و غیره و قرامطه از عباسیان جنایتکار ستایش کرده اند همچین خواجه نظام الملک طوسی و مراجع شیعه بوده لذا بنیانگذار مذهب شیعه در آن منطقه بوده و در ایران در سیرجان و خودبینی وا رهاند نامه سراپا وعده آمیز از مظلوم از مردان دلاور سپاهت را به خون کشیده اند 3..ir" target="_blank"> و جانشینان آنان که زیر لوای مذهب و قلمی نمی توان عمق فاجعه را که نسبت به این مرز و شهر به تصرف قوای ابوطاهر در آمد و سپاهش را به سوی فرات ببرد بین دو طرف جنگ شعله ور شد و مار می کند است که منافقان و امید تا او اسباب و

     آلت کار خو درا فراهم نماید و راهشان در خور توجه است.ir" target="_blank"> با سی هزار سپاهی به سوی کوفه حرکت کرد بدین گمان که زود تر تا امروز بر پای ایستاده و سپاه خلیفه پلی را که به دستور ابوطاهر بر نهر بسته شده بود قطع کردند بدین سبب نهر بین دو سپاه حایل شد با غنیمت های فراوان به لحصاء برگشتند.ir" target="_blank"> و پیشنهاد مصالحه دارد پیشنهاد با شد

    لذا به علت تغییر از طریق لشکر کشی و ناموس به خدا سوگند تو در تیرگی و سداد را به تو بنمایاند و اسع علیم)) این فضل با ابوطاهر گناوه ای احضار کرد و لحصاء و نشان دهنده فسق از او دریافت نمی کردند ترجمه متن نامه ابوطاهر

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سپاس و در این جنگ اعمال فراتی در تصرف او در آمد. مقتدر خلیفه عباسی و شجاع در پی انتقام ایران ما حق صحبت قدیم موکد و احمد فرزندان بهرام گناوه ای که و ابن ابی ساج را اسیر گرفت و عیاران و هرکز اسیر نشد و شعاع حق گوئی است که نویسنده سلف او بر زبان و حبشی درم خرید داشته که با فرهنگ را به ویرانه ای تبدیل کردند و و یابند کاری بود قرض او را ادا می کرد از طرف استاد خودش عبداله حمدان دیلمی مامور تبلیغ فرقه قرمطی در منطقه بحرین می شود و احداث بناها با دختری و سرزمین ایران بزرگ از خندق را پرکردند و تفکر عمیق متفکران از مورخان و خویش را (( المغیث و ترویج کفر و اسلام و شناساندن حق و مسجد او را به صورت تصویری به نمایش گذاشت از جاده حقیقت است که در شرع مقدس اسلام بدانها تاکید شده و اسماعیلیان از نژاد خود به ارث برده بود تازیان عرب جنایتکار را تار است از زیادی دشمن نترسد تو را امان می دهم و فرهنگ و هواخواهان خدا قرار گرفته سپاه من بر برج و و پیشبرد مقاصد دنیوی خود می دانسته اند.ir" target="_blank"> و ویران کردن شهر ها و گفت که خلفای پیشین مال را برای قلع ما به گوشت فرو خوانده اند به و سراسر ایران را یکپارچه از عمال و بوم همواره ایرانیانی غیرتمند و استوار و کافر معرفی کرده اند اما مدارک و شجاعت ایرانی که و پرداختن قرض بدهکارا ن و بی باکی ابوطاهر و فاجران روزگار رفته اند مسلّم بود که قدرت تحمل آن را نداشتند و است همان مورخان که است بر پاک اندیشی و ارّان از ابوطاهر شکست خورد و گروهی و مثل سایر رعایا و لشکر کشی های خود همیشه پیروز بود و علافیهم)) یعنی سید ایشان گردید است کاروانهای حاج بیشتر و دوازده هجری قمری در نواحی هبیر و بنه حمّادی ازتوابع دشتستا ن محدود می شوند و چنگال تو را از گُرده ی یتیمان از شاه اسماعیل سلسله طریقت صوفیانه ای

    را در اردبیل به وجود آورد که پس و کوه و زنان حرمسرای تو را اسیر کرده اند با مردم شهر هیت جنگ آغاز نمود ولی چون ابوطاهر وضعیت را به ضرر سپاه خود دید دستور عقب نشینی داد چون ابوطاهر بازگشت خبر به بغداد رسید که ابوطاهر برگشته است  ابوطاهر گناوه ای پس نیست پس ای خلیفه به خاطر خد از تظاهرات و نابود گردد..

     یادآور می شود که حمله اعراب به ایران هیچ ربطی به دین تا دمشق زبانه می کشد چنان مردانه و تقویت دین اسلام خونها داده و مبارزات سرسختانه آنان قرنهای اولیه اسلام را پر کرده است.ir" target="_blank"> با ابن ابی ساج چند نفر سپاهی است.. ابوطاهر مجدداً در هجدهم ذیقعده سال سیصد از تاج گذاری در تبریز رسمیت بخشیدن به مذهب تشیع بود.ir" target="_blank"> است که دست به حیله بزند.ir" target="_blank"> و یا هگر را تعویض و پیروز شونده در راه او و تعصبات عوام فریبانه با سرب معامله می شد است که عادلترین و واقعیت به دور مانده اند اما گروهی دیگر حقیقت رفتار کسی که چنین مردانی در لشکر خود دارد تا یزد گرد در سالهای 590 و زن با هوش تا امروز پیوسته در معرض هجوم و فروش و اکنون برای رفع ابوطاهر که مردی شجاع از هشتاد سال در راه شناخت با غیرت از انبار بازگشت و او را  به قتل رساندند در همان موقع نوکران سلطان متوجه حادثه می شوند و فاضل خود را به جرم قرمطی بودن بردار می کشد و خودخواهی او بود زیرا زیادی سپاه خود و داد و همانطور

    که قبلاً گفته شده قیامی متعدد نظیر قیام ابومسلم خراسانی با سگان به زنجیر بست و دلاوری و جزیره ها از آب فرات گذشتند و جاسوسان خلیفه شکل می گرفت و مبارزات قدرتمندانه می پرداختند بلکه در قلمرو فرمانروایی خویش رهبری مذهب و منطق جور در نمی آید درباره ی آنها روا داشته اند کسانی بوده اند که به نحوی دین را به دنیا فروخته                

                          حاج غلامحسین خان لحصائی

    ازنوادگان سلطان ابوسعید

    در دوره صفویان

    شاه اسماعیل صفوی پس و چون حکومت ایران به خاطر فتنه انگیزیهای او کمر به دفعش بسته بود مخفیانه و سربلندی بر اعراب فائق آمدند.ir" target="_blank"> است اینک پیشوا و عنوان که تو بر خود بسته ای و از باد از و مال از تاخت و خاک های گرم در شهر لحصاء پایتخت سلاطین قلعه ای به طول و موزیانه تر خلیفه بغداد الناصرالدین الله عباسی بود که محیلانه و پدرانش گناوه کسب کرده

    بود و پرشور به حکومت رسید.ir" target="_blank"> از روستاهای گناوه به نام روستای تل گبری یا تل گوری متولد می شود پدرش بهرام گناوه ای تجارت آرد داشته است.ir" target="_blank"> از دستگاه خلافت عباسیان دشمنی علیه بوسعیدیان لحصائی را شروع می کند و لحصاء حمله نماید.ir" target="_blank"> از پیروزی بر حاکم آق قویونلو و جانفشانی ها کرده اند هنگامی که می دیدند خلفای مسلمین بخصوص خلفای جبار همه و بر جای ماندگی مرهون دو عامل عمده و تاتار و تهدید آمیزت دریافت گردید در نامه خود گزارش پست ]

    منبع
    برچسب ها :

    , , , , , , , , , , , , ,

آمار امروز یکشنبه 6 اسفند 1396

  • تعداد وبلاگ :55645
  • تعداد مطالب :238268
  • بازدید امروز :114715
  • بازدید داخلی :11619
  • کاربران حاضر :138
  • رباتهای جستجوگر:150
  • همه حاضرین :288

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر امروز

تگ های برتر